VODA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BREZ VODE NI ŽIVLJENJA!!!

Voda je eden od osnovnih gradnikov našega organizma in prestavlja približno 60 do 70 odstotkov telesne teže. Deluje kot topilo, poleg tega pa z njeno pomočjo po telesu potujejo hranilne snovi do celic v organizmu. Voda odplavlja nekoristne in škodljive snovi ter sodeluje pri uravnavanju telesne temperature. Že izguba dveh odstotkov vode iz organizma lahko pripelje do izsušitve ali dehidracije, ki lahko ima za nas resne posledice.

Znaki dehidracije so suhe in razpokane ustnice in jezik, utrujenost, upočasnjenost, apatičnost in razdražljivost, pa kakšni res zoprni in boleči krči v mišicah (tu navadno pomaga tudi magnezij; o tem sem vam več napisala že v prispevku o “muskelfibru”). Navadno pijemo, ko začutimo žejo, žal pa je to znak, da je naše telo že dehidrirano. Torej je potrebno piti prej, da do dehidracije ne pride!

Najprimernejši vnos tekočine pri otrocih je približno 1,5 litra na dan (za 10 – 12 let), pri odraslih pa mora biti ta vnos bistveno večji in sicer 2 – 3 litre na dan. Navadno priporočajo liter vode oziroma tekočine na približno 25 kg telesne teže. Je pa seveda razlika v količini odvisna tudi od letnega časa….poleti je npr. priporočljivo piti več, zaradi višjih temperatur in znojenja. Prav tako pa zaradi zgradbe telesa pitje večjih količin tekočine priporočajo ženskam. Najbrž ni treba posebej omenjati, da je nujno piti pred, med in po vsaki fizični vadbi!

Med potrebno tekočino poleg vode sodijo tudi sveže stisnjeni sadni in zelenjavni sokovi, zaradi vnosa kalorij in škode, ki jo sladkor naredi zobem, pa je torej najboljša izbira še vedno voda. Iz istega razloga ni priporočeno piti pijač, ki vsebujejo večje količine sladkorja, kamor pa, kako pa drugače, sodi vse tisto, kar naravnost obožujete…. Coca cola, Fanta in Cocta, vode z okusom in vse tisto vmes, kar tukaj nisem naštela. Am… A je treba posebej opomniti v katero skupino, zaželjeno ali nezaželjeno sodi alkohol?? Upam, da ne 🙂

Voda v primerjavi z ostalimi pijačami ima namreč ogromno prednosti. Poleg tega, da torej nima kalorij, so tu še naslednje koristi pitja vode:

  • kri potrebuje vodo za tvorbo novih krvnih celic
  • kosti vsebujejo prb. 50% vode in jo prav tako potrebujejo za tvorbo novih kostnih celic
  • voda je dobra za limfni sistem, ki skrbi za odstranjevanje strupenih snovi iz telesa (olajša delo tudi ledvicam in črevesju)
  • voda skrbi za vlaženje sklepov in njihovo dobro gibljivost
  • uravnava metabolizem
  • lajša glavobol (ki je velikokrat znak dehidracije!)
  • uravnava prebavo
  • pomaga, da je naša koža zdrava, napeta in sijoča
  • zmanjšuje možnost za prekomerno težo (saj žejo velikokrat zamenjujemo za lakoto in nemesto po kozarcu vode sežemo po hrani)
  • voda nam daje energijo

Vse zgoraj napisano so dejstva. Nisem jih izumila jaz. Lahko pa z gotovostjo trdim, da držijo. In vam iz lastnih izkušenj povem, da se je pitja potrebno naučiti! Meni je šlo slabo in še vedno imam obdobja, ko na pitje enostavno pozabim. Kljub zavedanju, kako je to škodljivo, kljub utrujenosti in kljub temu, da je v moji glavi, kot v tistih reklamah za tablete včasih igral cel orkester, pitje pri meni potrebuje disciplino. Naučila sem se je tako, da sem si sprva, verjeli ali ne, zapisovala število kozarcev, ki sem jih dnevno popila. Dva deci + dva deci + dva deci… Listek je bil opomin in vzpodbuda, da do večera dosežem svoj cilj: 2,5 do 3 litre na dan. In sem se natrenirala. Počasi sem začenjala čutiti potrebo po tekočini in iz dneva v dan je bilo lažje popiti kakšen kozarec vode več. Vredno truda? Absolutno! Glavoboli so preteklost, energije je več. Tudi volja je boljša in v primerjavi s prej je večino časa pogled v ogledalo manj kritičen 🙂 Nič slabosti in ogromno prednosti. In verjamem v to, da mi bo telo hvaležno še kakšno leto kasneje in ne samo danes in zdaj. Jaz pa sem vsak dan hvaležna vsem tistim, ki me kljub temu da se trudim spomnijo, naj naredim še kak požirek več.

Dajte se torej potruditi in se naučiti piti tudi vi! Res, da nekaj tekočine dobimo tudi s hrano, toda to je le majhen del tistega, kar potrebujemo za normalno delovanje organizma. In toliko stekleničk obstaja, plastičnih in steklenih, ki imajo rade šolske torbe 🙂 Mene vedno spremlja kakšna. Tista vijolična plastenka, pa ena Flaška in en Aladin 🙂 Vsi imajo isto nalogo: opomniti me, da je treba piti! Poleg tega smo v Sloveniji res srečneži, saj na vsaki pipi teče voda, ki je pitna in okusna, pa gre potem vsaj v šoli tudi brez stekleničke. Če greste v naravo ali kam, kjer vode ni pri roki, je pač treba malo planirati. Res pa ni potrebno veliko truda. Le malo odnosa do vode, predvsem pa do samih sebe. Misli bodo bolj zbrane in tudi šolsko delo bo šlo lažje od rok. Kot vedno poudarjam: imejte radi sami sebe!!! Delajte s sabo in s svojim telesom lepo! Lep človek je zdrav človek, pa kakršnih koli oblik že smo…

(Skupno 17 obiskov, današnjih obiskov 1)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja